Oh grote schrik. 16.08.2012

20 augustus 2012 - Bohmte, Duitsland

Ja, dan ben je aan het klussen en voorbereiden voor de reis van je leven en dan gebeurt het volgende.

Iedere dag kijken we vol spanning naar het Grimaldi schema in het internet of "onze" boot, de "Grande Amburgo" nog vaart. Dit natuurlijk vooral na de schema veranderingen in Juli waarin er sprake van was dat er geen schepen meer naar Argentinië zouden varen.

Dit bleek niet geheel waar te zijn alleen werd Buenos Aires veranderd in Montevideo en Argentinië in Uruguay maar dat is geen probleem. Ons schip voer!

Maar plotseling deze week was het vaarschema uit het internet verdwenen, maar daar maakten we ons geen zorgen over.

Tot donderdag, de dag waarop we de laatste inkopen hadden gedaan de laatste gemene spuiten bij het "Gesundheitsamt" hadden gehaald, de verzekering voor de auto hadden betaald , de dag waarop we tegen elkaar zeiden vandaag is alles goed gelopen en hebben we eigenlijk alles afgesloten.

We gingen dus vol goede moed nog eens in het internet en openden niets vermoedend het Grimaldi schema,het vertrek zou nog een dagje kunnen verschuiven. Maar wie kan zich voorstellen hoe we ons voelden toen we zagen dat ons schip helemaal niet meer naar Uruguay voer maar rechtsomkeert maakte in Brazilië.

Waren kompleet uit het veld geslagen. dus mails naar de vervoerder en naar de verzekeraar, maar het was na vijven dus geen antwoord!!!!

Wat hebben we slecht geslapen!

De volgende dag eerst gebeld met de eigenaar van het reisbureau, die vond het normaal en ook was het normaal dat de klanten zelf de informatie uit het internet halen. Daarvoor is het internet er tenslotte, waren de strekking van zijn woorden.

Gelukkig dacht zijn medewerkster er heel anders over en door haar bemoeienis,kregen we aan het eind van de dag een telefoontje dat we op de "Grande Buenos Aires" zijn om geboekt, die een week later vertrekt.

Zo liep het voor ons allemaal met een sisser af. Maar er zijn natuurlijk slachtoffers gevallen, dat kan  niet anders.

Vandaag heb ik de laatste werkjes bij Variomobil laten uitvoeren, kleinigheden, zoals een nieuw raam enzo, maar nu is de camper zover dat we hem,  tussen het afscheid nemen door, kunnen inladen.

Als het goed is, dan kan ik in het volgende bericht iets over de reis zelf schrijven, maar met vrachtschepen weet kennelijk niemand van te voren wat er staat te gebeuren.

1. Piet en Jel:
    20 augustus 2012
    De moed erin houden jongens er zullen gedurende de reis nog wel meer onverwachte dingen gebeuren. Dit was gewoon een test!! We volgen jullie en bellen voor vertrek nog wel even. Groeten van Piet en Jel.
    Hoe gaat het met de kleine meid??
  2. Korsius:
    21 augustus 2012
    Daar sluiten we ons helemaal bij aan.
    en van je hela-hola

HOUWE DE MOED ERIN!
  3. Ben:
    5 september 2012
    Het avontuur gaat beginnen, bedankt voor het gezellige afscheid zondag 2 sept. De ark van NOACH is er ook gekomen dus jullie komen er zeker.
    Maar het maakt het allemaal wel spannend.
  4. Corsin:
    6 september 2012
    hallo Cees und Yvonnemarijke

Herzlichen Dank für Eure Nachricht auf unserer Webseite. Bin gerade auf Eurer Seite gelandet. Da ich kein holländisch spreche, muss ich halt etwas raten was hier alles geschrieben steht.

Wir werden Ende September zuerst für 4 Wochen in Buenos Aires bleiben, bevor wir unser Auto in Montevideo entgegennehmen. Anschliessend werden wir via Uruguay & Südbrasilien zu den Fos de Iguazu reisen. Von da aus wieder alles runter nach Ushuaia (ca. Jan/Feb) bevor es dann der klassischen Panamericana entlang zumindest bis nach Vancouver geht. Wie lange habt Ihr Zeit für Eure Reise?

Beste Grüsse aus Zürich
    Corsin von http://www.norbertontour.com
  5. Will:
    8 september 2012
    toi, toi, toi! volgens mij zijn jullie al onderweg. voorspoed, gezondheid en heel veel plezier!!!!