Rondje Iberisch schiereiland Inleiding

14 januari 2018 - Neugnadenfeld, Duitsland

Een rondje “Iberisch Schiereiland deel 1

In 2017 ben ik  er niet toegekomen ons logboek bij te houden.

We zijn weliswaar wel op reis geweest, een goede acht weken naar Noord Spanje maar een echte reis is dat niet geworden. Meer een lange vakantie en wie schrijft er nu een logboek van de vakantie.

Verder zijn we in 2017 niet gekomen, de vakantie moesten we overhaast afbreken om gezondheidsredenen en nadat we thuis kwamen zijn we tot de conclusie gekomen dat we eigenlijk een camper nodig hebben die beide moeten kunnen en willen rijden.

Toen we hierover serieus gingen nadenken en onze Variomobil in Mobile hadden gezet was de aardigheid er een beetje af. Je rijdt niet rustig meer rond in iets dat je wilt verkopen.

De verkoop wilde niet erg lukken en het kopen van een andere was ook niet eenvoudig. Vooral omdat onze wensen nogal uit een gingen. Yvonnemarijke wilde steeds kleiner en ik een grotere camper kopen. Maar voor beide wensen vonden we niet direct een oplossing.

Na lang zoeken en rondkijken vonden we bij Palmowski in Bielefeld een auto die ons meteen goed beviel. Het is na lang verhandelen, tenslotte moest de Variomobil ingeruild worden, een Hymer MLT580 Rockstar geworden. Een Hymermobil met Mercedes chassis, automaat en vierwiel aangedreven. De hoekpunten stonden vast de finesses hebben met firma Palmowski geregeld.

De koop vond in Juli plaats, maar afgeleverd worden kon de camper pas eind augustus.

We vonden het niet erg, dan hadden we nog een paar weken om te proberen onze Variomobil te verkopen. En er eventueel nog een paar Euro meer voor te krijgen. Dat is jammer genoeg niet gelukt. Dat juist in deze tijd de VW Dieselaffaire aan het licht kwam was ook voor het verkopen van een oude camper niet  van voordeel. Wie koopt er nog een oude diesel?

Maar begin september konden we toch na een paar kleine probleempjes met de toelating en het op gewicht zetten van de auto, met onze nieuwe aanwinst een eerste proefrit maken.

Nu kwam het alleen nog op de laatste fijnheden aan. We hebben bij Carsten Stäbler nog hulpluchtvering voor de achteras, gastankflessen en een alarminstallatie laten monteren. Dat al deze extra wensen niet altijd zonder problemen verlopen zijn dat spreekt van zelf.

Maar daar gaat het in dit blog niet over. Het gaat over reizen.

Deze inleiding is er alleen om te voorkomen dat overal op de wereld iedereen naar een Variomobil uitkijkt en wij in onze nieuwe Rockstar over het hoofd gezien worden.

Daarom nog een paar foto’s om te wennen en dan begin ik in het volgende hoofdstuk met ons:

RONDJE IBERISCHSCHIEREILAND.

1. Jan Pleyte:
    19 januari 2018
    Goede keuze gemaakt voor de camper.
    Wij hebben onze Flair ook ingeruild voor een Hymer op Mercedes chassis en een 160 pk diesel, automaat.
    Reden om in te ruilen was bij ons ook, als ik in het buitenland een probleem krijg met mijn gezondheid, dan kan Diny altijd ergens naar toe rijden of naar huis rijden.
    Met zo'n grote Flair is dat wat lastig, ook al vanwege het rijbewijs.
    De rest van jullie verhaal gaan wij nu lezen.
    Vriendelijke groet.
    22 januari 2018
    Miss Marple
  4. Lisette:
    23 januari 2018
    Stoere Mama in een stoere Rockstar, veel plezier.