Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
1801

Over ons

Wij zijn Cees en Yvonnemarijke van der Giessen en geboren in 1947 en 1948. Wij zijn al 45 jaar een gelukkig getrouwd Nederlands echtpaar dat sinds 1970 al van een wereldreis droomt. Maar we zijn in Duitsland is blijven hangen. Hier wonen we al vele jaren met plezier en hebben er graag gewerkt. Nadat de kinderen uit huis zijn gegaan, willen wij nu onze oude droom uit de mottenballen halen en de wereld binnen en buiten Europa  met onze camper gaan verkennen. Dit alles in gezelschap van onze dwergschnauzer  Hillary die voor onze veiligheid moet zorgen.

Over onze reis

Voor 2018 hebben we in het voorjaar een rondje" Iberisch Schiereiland" gepland. We willen 15 Januari vertrekken en moeten door omstandigheden 15 Maart weer terug zijn. Als het allemaal lukt willen we van deze reis weer een verslag maken en we hopen weer volgers te krijgen.

In 2017 hebben we een voorjaarsvakantie naar Noord Spanje gemaakt, dit zonder verslag, want van vakanties houd je nu eenmaal geen verslag bij. En na de voorjaarsvakantie zijn we door omstandigheden niet meer in staat geweest op pad te gaan.

In 2016 zijn we, geïnfecteerd door het Rusland virus, op reis gegaan naar Astrakan  aan de Kaspische zee. Ook voor deze reis werd het gedeelte in Rusland georganiseerd door "Abenteuer Osten". Het is in verband met de taal en het andere schrift gewoon relaxter dan op eigen houtje het land te bezoeken. Al maakt het reizen met een groep de zaak niet eenvoudiger. Maar voor speciale reizen is het een uitkomst.

In 2015 hebben die de draad weer op gepakt en hebben we een gedeeltelijk georganiseerde reis naar het noorden van Rusland gemaakt. Eerst door de Baltische Staten dan naar St.Petersburg en verder naar Moermansk. Vanhier over de grens naar Kirkenes en dan op ons gemak weer terug naar huis.

2014 werd gekenmerkt door een rust en lange vakanties in Spanje, waar van ik geen verslag heb gemaakt.

In 2012 en 2013 hebben we een lange reis door Zuid Amerika gemaakt. Met de boot heen, acht maanden door Argentinie , Chili, Peru en Brazilië gezworven en dan met de boot weer terug. Een onvergetelijke reis.

Bezochte landen

Wij hebben 45 landen (18%) bezocht:

Argentinië, Australië, België, Bosnië en Herzegovina, Brazilië, Chili, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Hongarije, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Marokko, Mexico, Monaco, Nederland, Nederlandse Antillen, Noorwegen, Oostenrijk, Paraguay, Peru, Polen, Portugal, Rusland, San Marino, Senegal, Slovenië, Slowakije, Spanje, Uruguay, Vaticaanstad, Venezuela, Verenigd Koninkrijk, Wit-Rusland, Zuid-Afrika, Zweden, Zwitserland.