De reis gaat beginnen 09.09.2012

9 september 2012 - Hamburg, Duitsland

In het vorige bericht schreef ik heel optimistisch dat het volgende bericht wel over de reis zou gaan.

Maar dat lukt nog niet helemaal, er moest eerst nog zoveel gebeuren, dat we niet meer aan reizen, maar alleen aan “to do” lijsten hebben gedacht. En als de ene opgave  was doorgestreept, stond de volgende er al weer op. Het leek of er geen einde aan kwam. Verzekeringen, Gemeente, GEZ van alles moest er worden geregeld. Het is kennelijk een heel verschil of iemand voor twee of drie maanden weggaat of voor een of twee jaar.

Maar afgelopen zondag was er toch een keerpunt bereikt, nadat we al hier en daar afscheid hadden genomen, hebben we voor alle vrienden, kennissen en natuurlijk alle buren nog een afscheidsborrel in de tuin gegeven. Bijna iedereen is gekomen en heeft geinteresseerd naar de uitleg over de reis geluisterd en misschien ook begrepen waar we mee bezig zijn.

En van af die tiijd ging het gesmeerd. Het inpakken van de auto was geen probleem meer en ook de laatste klusjes werden snel geklaard. Alleen de kleren de kleren, met n aan het einde, dat was nog een heel probleem. Maar daar hoefde alleen Yvonnemarijke zich maar mee te vermaken. Dat “pakkie” was mijn “pakkie an” niet.

Donderdag zijn we dan nog even bij oma in Dalen geweest. We hebben daar ook afscheid genomen en een kaart met de geplande reisroute aan de wand gehangen zodat zij ons ook kan volgen. Ze vertikt het tenslotte om een Ipad te bedienen, al zou ze het met haar tweeennegentig jaar nog best kunnen leren. Maar ja de knoppies op zo een machine, zijn volgens haar het probleem. Maar Aert zal  er voor zorgen dat ze op de hoogte blijft.

Vrijdag was de dag dat de reis werkelijk is begonnen, al leek het er in het begin niet op, zoveel moest er nog gedaan en gezegd worden. Maar om vier uur hadden we het voor elkaar en reden we bij Lisette en Mories vandaan.

Opgelucht dat alles geregeld en het huis in de goede handen van Gaby en Heinfried achtergelaten is, ging het richting Hamburg.

Maar inschepen is er nog niet bij, het schema is weer bij gesteld en de elfde is de dertiende geworden. Maar we zijn onderweg en wachten nu bij Alexander en Susann  tot we aan boord kunnen.

Dan valt er beslist weer iets te schrijven, maar hoe dat met het internet zit, dat weet ik nog niet. Waarschijnlijk komt het volgende bericht van de overkant.

1. Korsius:
    9 september 2012
    Cees en Yvonnemarijke, eindelijk dan. Het lijkt me dat je ook echt weg moet zijn, om alles achter je te kunnen laten. De knop om.
    Yvonne nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. We kijken uit naar het vervolg van jullie verslag. gr A&R
  2. Elli:
    9 september 2012
    Ha lieve schatten, het gaat er dus nu echt van komen. Wij leven met jullie mee en hopen dat de vertrek dag nu echt de 13 e zal zijn. Spannend allemaal. Yvonnemarijke, alvast gefeliciteerd met je verjaardag, ik weet niet, of je dan nog te bereiken bent, vandaar nu al. Ook de hartelijke groetjes van Frank, liefs, Elli
  3. Yvonne Vredeling-Sijmons:
    9 september 2012
    Lieve Cees en Yvonne, voorlopig kunnen jullie uitrusten van alle beslommeringen voorafgaande aan de reis (of moeten jullie mee helpen roeien of eten koken in de kombuis?) Voorspoedige reis! Ik ga even uitrusten op Samos.
    Liefs en een kus van Yvonne
  4. Will:
    10 september 2012
    hoi!
    ik vind het geweldig, dat jullie dat doen, wat je eigenlijk altijd hebt gewild. dromen worden waar! (al hoewel, er zit wel een hoop werk aan. vanzelf gaat daar niks) ik wens jullie vooral veel gezondheid, dan loopt de rest vanzelf wel. yvonne hartelijk gefeliciteerd! het zou echt een goed kadootje zijn, als jullie de 13de weg zouden kunnen.
    dus: veel plezier en de groetjes van iedereen uit oostenrijk!
    doei, will
  5. Horst u.Ingrid Seidel:
    10 september 2012
    Hallo Yvonnemarijke und Cees, hat sich der Termin nun doch noch verschoben auf den 13.Sept.(gut das es kein Freitag ist).Somit könnt ihr Y.Geburtstag noch mit den Kindern in Hamburg genießen.Yvonnemarijke,wir gratulieren auch schon mal heute und wünschen viel Gesundheit und das ihr endlich fahren könnt. Schönen Tag morgen und Grüße an alle.
  6. Ulie en Rieke:
    11 september 2012
    Dag Cees en Yvonnemarijke,

Allereerst hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag vandaag, Yvonne.
    Wat bijzonder is het om op deze manier je 64e verjaardag te vieren,in afwachting van de mooie reis die voor jullie ligt.
    Fijn dat het nog in bijzijn van Alexander, Susann en jullie trouwe viervoeter kan.
    We zijn heel benieuwd hoe de komende tijd zal verlopen. Vertrekken jullie nu inderdaad de 13e? We zullen jullie op de voet volgen.
    Hartelijke groet, ook aan Alexander en Susann, Ulie en Rieke