De voorbereiding loopt.

5 augustus 2012 - Ringe, Duitsland

Nu is het aftellen. De zomer is dit jaar in Noordeuropa niet veel soeps, dus wij hebben al Inlezeneen groot deel van het papier- en regelwerk kunnen afhandelen en werden niet afgeleid door mooi en zonnig weer. Volgende week krijgen wij nog de laatste inentingen en dan tellen wij de dagen tot wij vertrekken.

Wij nemen nu peu à peu afscheid van familie, vrienden, bekenden en buren en verzekeren iedereen dat wij niet uit de wereld zijn, maar gewoon een tijdje aan de andere kant van de wereld ons leven genieten.

Wij hebben goed over ons plan nagedacht en vooral over de landen in en het reizen door Zuidamerika veel gelezen en met mensen gesproken, die een soortgelijke reis hebben gemaakt. Daarbij komen veel vragen op: Zijn wij groepsreizigers? Zijn wij avonturiers? Hoe gaan wij reizen? enz enz.  Na al het lezen en het verkrijgen van een overvloed aan informatie hebben wij besloten wat voor ons de ideale reis zou zijn. Veel wikken en wegen, nadenken en praten hebben een resultaat opgeleverd:

Wij zijn er dus uit. Wij gaan op "eigen houtje" met onze eigen degelijke camper, die wel niet door diepe wateren en ravijnen kan, maar ons hopelijk op solide wijze door dit Zuidelijke continent zal brengen. Onze tijdsplanning omvat minimaal twee jaar reizen en genieten van nieuwe indrukken en ervaringen.

Het geplande vertrek van het containerschip "Grande Amburgo" is op 6 september 2012 uit Hamburg.

Maar voor het zo ver is moet er nog heel wat gebeuren, er moet kaarten en boeken bestelt en door gelezen worden.

Ik wijd me met overgave aan deze bezigheid maar Yvonnemarijke vindt het al gauw goed. Als de grote lijnen maar kloppen dan is ze tevreden, ze laat het puzzelwerk graag aan mij over.

Kaart lezen.

Met de hoeveelheid kaarten en boeken die we al hebben in   geslagen is dat een dankbare taak. Niet alleen het papier maar ook het internet is van onschatbare waarde. Maar het meest hebben we gehad aan de informatie van Hannelore en Hanspeter Grönninger die de reis, in omgekeerde volgorde, net hebben afgesloten.

Kaarten bestuderen en reisgidsen doorspitten, dat is een ding.

Maar er zijn natuurlijk ook nog andere dingen in het leven van belang, het is niet alleen de voorbereiding op een avontuur, de werkelijkheid gaat ook gewoon door. En dat is in dit geval het feit dat we op de valreep nog een keertje opa en oma geworden zijn.

Niet dat het onvAriane Josephineerwacht kwam, dat is bij zo een gebeurtenis meestal niet het geval, maar het leidt toch af van de dingen waar een mens mee bezig is.

Ja, onze Lisette heeft ondertussen een prachtige dochter gekregen ze heet , voor de insiders, Ariane Josephine moeder en dochter maken het prima.

Misschien heeft dit niets met onze reis te maken, maar het is wel een aangrijpende gebeurtenis in een tijd waarin zoveel opwindende dingen voor ons staan te gebeuren.

Ja natrrurlijk af en toe gaat er iets fout , dus  iedereen heeft een berichtje  gehad dat er een nieuw reis verhaal  is, jammer mar zover is het nog niet. De voorbereidingen lopen nog en een nieuw hoofdstuk is nog n iet aan de beurt.

1. Will:
    hoi!
    ik wens jullie heeeeeeeel veel plezier! maar ik lees, dat jullie minimaal twee (en niet één) jaar gaan reizen. dat is nieuw voor me. betekent dat, dat noordamerika er ook meteen aan vast zit?
    doei, will
  2. Mvd:
    6 augustus 2012
    Lieve mensen, wat een goed initiatief, heel veel plezier samen!
    Prachtige onderneming die niemand van jullie kan afnemen.
    Veel goeds, warme groet, Maureen.
  3. Sieny wassen:
    hallo cees en yvonne.

een hele belevenis wat jullie ondernemen,
    en ik wens jullie een goede reis toe en houd hem tussen de lijntjes ,
    groeten;

sieny ,[ zus van rimmy]
  4. Friedrich Baarlink:
    8 augustus 2012
    Ich hatte von Ihrer Reise gehört und jetzt auch gelesen. Zu Ihrer wahrlich großen Reise wünsche ich Ihnen alles Gute.
  5. Lisette:
    10 augustus 2012
    Wat een mooie site!, ik zal jullie hierop natuurlijk volgen, en dan kan ik Ariane af en toe een mooie foto van de avonturiers laten zien.
    Maar ik zal jullie natuurlijk wel missen!
    Liefs
    Lisette
  6. Elli:
    14 augustus 2012
    Ik heb net jullie site bekeken. Ziet er goed uit. En net als Will sta ik te kijken van die 2 jaar! Ik hoop, dat jullie een hele voorspoedige reis zullen hebben en veel zullen zien/beleven. Tot de 27ste!
    Elli
  7. Inge:
    15 augustus 2012
    Fantastisch dat jullie die droom uit laten komen! Ik wens jullie een prachtige reis samen en kom gezond weer terug.
    Mooie blog, ik blijf jullie volgen.
    Liefs, Inge
  8. Korsius:
    16 augustus 2012
    Wat een mooie foto van jullie kleinkind om mee te beginnen.
    Deze twee aanstaande jaren gaan niet alleen over REIZEN maar vooral over LEVEN. Teruggekomen zal niemand meer hetzelfde zijn en jullie al helemaal niet. Zoveel ervaringen rijker.
    Misschien kun je helemaal niet meer aarden in Neugnadenfeld.
    We wachten af en ondertussen wens ik jullie:
    Alle geluk van de wereld. heel veel liefs, Rimmy ook Andries sluit zich hierbij aan.